13 augusti, 2006

Bild!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oj, Dubban verkar ju grymt PoMo! Men det kanske var vad jag väntade mig?

Nåja, väntar med spänning på det utförliga bildreportaget från Burj Al-Arab eller vad det nu heter.

Det bygget verkar i mina ögon vara ganska smaklöst men gjort utan direkta ekonomiska begränsningar - förutsättningar vilka brukar kunna rendera i ganska roliga hus!

Man kanske borde kombinera Dubban med Staterna, Tyskland och varför inte Japan? Skulle nog kunna bli en del sköna produkter... Vad tror du om den korsbefruktningen?

Självrengörande toalettstolar i äkta guld (av plast) som spelar någon hit med Ace of Base eller nå't liknande... Tror succén är given.

Var för övrigt i den Thailändska paviljongen i Utanede i helgen. Mycket guld (av plast, förstås), mycket mellansvensk glesbygd och mycket, mycket oväntat. Heja!

måndag, 14 augusti, 2006  
Blogger Richard said...

Nja, det är väl inte så jätte-PoMo tycker jag... men, det är klart, undantag finns ju.

Apropå korsbefruktning - det är redan på gång, vad det verkar... Dubai har ju sakta men säkert börjat locka till sig internationella arkitektkontor, så på *nåt* vis så...

"Burj Al Arab - Bildreportaget" kommer så småningom! Om du tog några bilder på thailändska paviljongen så får du mer än gärna dela med dig av dem här! Harebra

fredag, 25 augusti, 2006  
Blogger Linus said...

Sa. Nu har jag antligen hittat en lucka i mitt schema sa jag kan lagga en kommentar. Det verkar ju grymt produktivt dar du ar. Kan du bara halla samma tempo nar du kommer tillbaks till studierna sen sa blir det grymt. Jag upplever min forsta dags tristess har hos Laccan i Paris. Det har varit extremt mycket att gora pa kort tid. Vi haller pa att reser en stor ustallningshall pa 16000 kvm pa fem manader. Dessutom han vi inte riktigt rita klart allt innan det borjades byggas sa nu ar man ute pa bygget och skissar detaljer och forhandlar IRL simultant madan de bygger. Pa sa satt hoppa vi ligga ungefar en halv vecka fore de so bygger.
Denna vecka ska de komma flygandes med helikoptrar och gjuta golvet.
Men jag antar att det ar sa har det ser ut i Dubban ocksa. Jag hoppas att du har beratta for ditt kontor om den andra svenska formagan som dyker upp efter jul. Annars kan du ju forsoka informera dem nu. Vadret verkar ju vara grymt dolce, sa lange det inte ar sommar. Har ar vadret grymt, men kombinationen av byggarbetarens och arkitektens arbetstider ger mig arbetsdagar pa 16 timmar (varpa resedagboken blivit liande). Darfor har jag inte upplevt sa mycket av Paris, darempt har det varit ett antal vinkvallar i veckan har pa kontoret.
Dolca vidare i orienten!

/Linus

PS. I frankrike kraschar bade PC och MAC. Det kan bero pa att de franska standarena inte ar gjorda for att vara kompatibla. Det sakraste har verkar fortfarande vara Minitel. DS

fredag, 20 oktober, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home