26 juli, 2006

Intro

Då var det gjort. Jag har gjort något som jag aldrig trott om mig själv. Jag har gått och skaffat mig en blogg. Anledningen till att jag gjort detta är att vissa personer i min studie-/vänkrets uttryckt ett visst intresse av att jag delar med mig av mina erfarenheter och upplevelser under mitt praktikår på ett arkitektkontor i Dubai. Dessutom tror jag att det kan vara i mitt eget intresse att "bokföra" vad det nu må bli... Jag är inte typen som för dagbok, så det ska bli intressant för egen del att se vad denna blogg kommer att mynna ut i. Jag har vissa förhoppningar om att de som intresserar sig för att läsa vad jag skriver/kommer att skriva även känner att de vill dela med sig av liknande (eller, för den delen, helt andra) erfarenheter, så att denna blogg blir mer av ett forum för praktik-, studie- och allmänna arkitekturrelaterade erfarenheter och tankar. Vi får väl se. I värsta fall blir det inget utöver ett personligt anteckningsblock... helt gratis, dessutom. Inte så pjåkigt.

10 Comments:

Blogger Richard said...

Det är fritt fram att lämna kommentarer... man behöver inte bli medlem och logga in eller nånting.

onsdag, 26 juli, 2006  
Anonymous Anonym said...

Hej Richard! Ska bli spännande att följa Dubai via en svensk arkitekturblogg! Det finns inte så många av den varan, kanske är det här början till fler?

Lycka till med bloggandet och ritandet...

/Erik Berg

torsdag, 27 juli, 2006  
Anonymous Anonym said...

Vet inte om det är lite mycket begärt, men om det trillade in en bild lite då och då skulle inte skada. Du vet ju vad ordspråket säger!

torsdag, 27 juli, 2006  
Anonymous Anonym said...

Grymt Richard!

Det här blir spännande! Eftersom jag vet att du skriver oerhört underhållande är jag övertygad om sidans succé!

Kanske måste förbi Dubban vid tillfälle. Hur länge stannar du?

/Henrik Axelsson aka Dr DUB

torsdag, 27 juli, 2006  
Blogger Richard said...

Erik - finns det någon alls? Man kan ju hoppas! (både på det och att det kan bli fler...) Tackar!

Henrik - mitt kontrakt löper till juni nästa år, men jag kanske tillbringar även nästa sommar här, vi får se. Hör av dig om du kommer!

"Anonymous" - bilder kommer...

lördag, 29 juli, 2006  
Anonymous Anonym said...

kul att se att den omtalade bloggen kommit upp! Som skrivet var: Bilder, boldings & Bodies?!
Vi vill ha allt!

/Karl-Johan

söndag, 30 juli, 2006  
Blogger Richard said...

tjena KJ! Kul att du oxo tittat förbi! "boldings & bodies"...? que?

söndag, 30 juli, 2006  
Anonymous Anonym said...

Waaow :) Hej Richard! Hoppas allt är bra, kul att höra ifrån dej! Nu har jag läst lite och som ännu mer nyfiken i en strut på din värld så jag ska allt ta mej in o kolla då och då. Som omväxling till utsikten över Kvibergs betongdjungel.. ;)

Kramar
Anna, anollk crew :)

måndag, 31 juli, 2006  
Blogger Richard said...

Anna - kul att du tittat förbi! Ska försöka se till så att det finns något nytt läsvärt med jämna mellanrum... Ha en fortsatt trevlig sommar, och lycka till med nollningen - den börjar snart va? Höres!
Kram

måndag, 31 juli, 2006  
Anonymous Anonym said...

Hej!
Vad kul att du skriver lite och berättar hur du har det! Det verkar ju spännande...
Jag kommer definitivt att läsa på din sida lite då och då :)

Njut av värmen. Här hemma har hösten börjat kännas!

Lycka till!
/Ida D.

torsdag, 17 augusti, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home